Τα παρακάτω είναι καθαρά και αποκλειστικά δικές μου σκέψεις και
συλλογισμοί
για το πώς πρέπει να ‘χτίζεται’ σωστά ένας χαρακτήρας μιας δεδομένης κλάσης
Όταν χτίζουμε το χαρακτήρα μας δύο
πράγματα είναι που θα πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα:
(α) τα skill που θα
αγοράσουμε (utility skills)
και, κατ’επέκταση, τα Traits
που θα επιλέξουμε για να τα κάνουμε αποτελεσματικότερα, και
(β) τις
αναβαθμίσεις του εξοπλισμού μας.
Θα προσπαθήσω να γίνω πιο κατανοητός δίνοντας ένα παράδειγμα.
Ας υποθέσουμε ότι θέλω να φτιάξω ένα Engineer που να βασίζεται σε Condition Damage.
Τα βήματα είναι:
1. διαλέγω το κατάλληλο όπλο (οπότε καθορίζονται τα Weapon skill μου)
2. επιλέγω τα Utility skill που προκαλούν το επιθυμητό damage
3. επενδύω πόντους στη κατάλληλη Trait line ώστε να τα ενισχύσω (και με κάθε 10ο πόντο εκεί επιλέγω ένα Major Trait που να με ‘συμπληρώνει’)
4. τροποποιώ το gear μου κατάλληλα
Κάνουμε μία αναζήτηση στη σχετική σελίδα και παίρνουμε κάποιες πολύ χρήσιμες πληροφορίες, όπως τα affected conditions και τα Traits που τα ενισχύουν. Σημειώνουμε τη λέξη "Malign”, που είναι σχεδόν συνώνυμη με το Condition Damage και ξεκινάμε.
1. Επιλογή όπλου
Ο Engineer είναι σε θέση να προκαλέσει και τα 4 ‘affected conditions’ αλλά το φόρτε του είναι τα burning & bleeding, που συμπτωματικά είναι και τα πιο θανατηφόρα! Τόσο με τα πυροβόλα του (pistol, rifle) όσο και με τα utility skill του (flamethrower, bombs, turrets), ο φίλος μας μπορεί να stack-άρει στον εχθρό τεράστιες ποσότητες condition damage σε πολύ μικρό χρόνο. Το όπλο της επιλογής μας λοιπόν, εξαρτάται από το αν θέλουμε να κρατάμε τον εχθρό σε απόσταση (rifle) ή μας είναι αδιάφορο (pistol). Το μεν πρώτο έχει bleeding attacks, μεταξύ άλλων, ενώ το pistol προσφέρει poison, bleed & blind. Διαλέγουμε και παίρνουμε: είτε Rifle είτε Pistol+Pistol (αφού ο Engineer είναι ένα από τα δύο profession που δεν έχουν weapon swap).
2. Επιλογή Utility skills
Σε δεύτερο χρόνο επιλέγουμε τα Utility skill μας. Εδώ θα
προτιμήσουμε κάποιο kit
– και δεν υπάρχει καλύτερο από το Flamethrower με το ΑοΕ burning του! Σαν εναλλακτική λύση, οι βόμβες (bomb kit) είναι πολύ καλές, ιδίως
αν οι εχθροί μας είναι στάσιμοι. Για κινούμενους στόχους η απάντηση λέγεται Turret: Flame Turret (burning) ή Rifle Turret (bleeding).
3. Επιλογή Trait(s)
Αφού συμπληρώθηκε η skill bar μας, περνάμε στα Traits. Το συνηθέστερο λάθος που μπορεί να κάνει κάποιος εδώ είναι να επιλέξει Traits με βάση τα attributes που ενισχύονται! Τα Traits έχουν αποστολή να δυναμώνουν συγκεκριμένες κατηγορίες επιθέσεων, κάνοντας τα αντίστοιχα skill πιο αποτελεσματικά μέσω των passive bonus που παρέχουν. Συνεπώς, και λογικά, τα attributes που ενισχύονται σχετίζονται με τα εν λόγω skill. Αν βρίσκετε ότι ο χαρακτήρας σας ‘πέφτει’ εύκολα δε θα προσπαθήσετε να ενισχύσετε το Vitality και το Toughness του σκορπίζοντας πόντους στα αντίστοιχα Trait lines (Alchemy & Inventions, αντίστοιχα). Είναι απλά λάθος. Τα Traits τα επιλέγουμε με βάση τα skill που χρησιμοποιούμε και όχι με γνώμονα τα attributes στα οποία υστερούμε. Η ενίσχυση των τελευταίων είναι δουλειά του gear μας, όπως θα φανεί και παρακάτω.
Στο παράδειγμά μας λοιπόν: η Trait line που σχετίζεται με τα rifle & pistol ονομάζεται, πολύ φυσιολογικά, Firearms. Πρώτιστα λοιπόν και κατά προτεραιότητα δίνουμε πόντους εκεί, ξεκινώντας από το level 11 και μέχρι και το 20: οι πρώτοι 10 πόντοι πάνε εδώ ώστε να ξεκλειδώσουμε το πρώτο μας Major Trait. To "Rifled Barrels” είναι μία καλή επιλογή, για το εξτρα range που προσφέρει. Αλλιώς το "Hair Trigger” για μεγαλύτερο recharge rate στα weapon skills. Επιπλέον, σαν bonus, ενισχύονται και δύο attribute: το Precision (που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη πιθανότητα για critical hit – δες αμέσως πιο κάτω) και το Condition Damage, που είναι και το κύριο ζητούμενό μας.
Από το επόμενο level (21) και μετά, που θα έχουμε κιόλας αποκτήσει αρκετούς πόντους ώστε να εξοπλιστούμε με καλά (Tier 2) Utility skill, αρχίζουμε να βάζουμε πόντους και στη profession-specific Trait line του Engineer: Tools. Εκτός του προφανούς κέρδους που θα δούμε στη χρήση των tool-belt skill μας (F1-F4) με την αύξηση του recharge rate τους, αυξάνεται και ακόμη ένα πολύ σημαντικό attribute: το Critical Damage. Αυτό έχει σαν έμμεση συνέπεια τη πρόκληση ακόμη μεγαλύτερου condition damage καθώς πολλά από τα Traits του Engineer σχετίζονται με "on critical hit” επιθέσεις.
Μέχρι το level 30, οι επόμενοι 10 πόντοι μας δηλαδή, θα πάνε στο Tools. Έτσι θα φτάσω τώρα να έχω 2 Τrait lines (την Firearms και την Tools) με συμπληρωμένο φουλ το Tier 1 τους. Αυτό θα μας δώσει τα 2 minor traits τους και τη δυνατότητα επιλογής για τα 2 (adept) Major traits - 4 passive skills δηλαδή! Ακολουθώντας την ίδια λογική τώρα και δεδομένου ότι δεν μπορούμε να βάλουμε πάνω από 10 πόντους σε μία Trait line πριν φτάσουμε στο level 40, αρχίζουμε να βάζουμε τους πόντους των level 31-40 σε κάποιο 3ο trait line. Το πιο είναι αυτό εξαρτάται από τα Utility skill που έχουμε επιλέξει και πάλι.
Στο level 40 μπορούμε να αγοράσουμε το Master's Training Manual το οποίο ξεκλειδώνει το Tier 2 των Traits, επιτρέποντάς μας να βάλουμε έως 20 πόντους σε κάθε line. ΩΣΤΟΣΟ, μη το χρησιμοποιήσετε αμέσως! Το πιθανότερο είναι ότι αξίζει περισσότερο να διατηρήσετε μέχρι το level 41 τις 3 φουλαρισμένες Τrait lines σας παρά να ανεβάσετε μία από αυτές μέχρι το τέλος του Tier 2. Κάντε τις πράξεις: η πρώτη επιλογή σας δίνει 1 minor + 1 Major trait σε 3 διαφορετικά lines, ενώ η δεύτερη δίνει 2+2 στην ίδια line (πιθανότατα στα Firearms) και 1+1 στα Tools, ή το αντίστροφο. Εξετάστε προσεκτικά τα 2 traits του Tier 2 (minor & Major) και αποφασίστε αν αξίζουν τη θυσία. Στο level 41, που θα πάρετε και τον 31ο πόντο σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το manual για να μηδενίστε όλους τους πόντους και να τους επανακατανείμετε στα δύο Tiers.
4. Επιλογή Gear και εξατομίκευση
Από τα όσα είπα ως τώρα πρέπει να έχει καταστεί πλέον του προφανούς ότι οι επιλογές μας στο gear έχουν τεράστια βαρύτητα, ίση με αυτή όλων των παραπάνω αθροιστικά! Κι αυτό γιατί το gear μας με τα 14 upgrade slot του μπορούν να κάνουν το χαρακτήρα μας χάρτινο ή ατσαλένιο, αποτελεσματικό ή ανίκανο. Η επιλογή των upgrade components που θα βάλουμε στα διάφορα κομμάτια του είναι καθοριστικής σημασίας: πρέπει να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητά μας χωρίς όμως να θυσιάσουμε την αντοχή μας. Επιπλέον θυμίζω αυτό που τόνισα, ελπίζω αρκετά, στα Traits: οι ελλείψεις μας σε stats που οφείλονται σε χαμηλά Vitality & Toughness (defensive) ή Power & Precision (offensive) θα καλυφθούν τώρα, μέσω του gear μας!
α. Ενίσχυση των όπλων
Με βάση τον Πίνακα των upgrade components βλέπουμε ότι οι επιλογές μας είναι:
Gems, Sigils, Marks-Talismans, Seals-Medallions-Crests
Αφήνω τα Doubloons απέξω αφού προσφέρουν μόνο αύξηση του Magic Find. Αρκετές επιλογές. Κατά κανόνα ό,τι κουμπώνουμε στα όπλα μας αυξάνει το damage τους. Ανατρέχοντας στις αντίστοιχες σελίδες σε wiki & databases βρίσκουμε ποια μας κάνουν και τα αγοράζουμε από το broker. Θυμηθείτε ότι τα "Malign” είναι αυτά που προκαλούν condition damage.
β. Ενίσχυση της πανοπλίας
Και πάλι ανατρέχουμε στον ίδιο πίνακα και βρίσκουμε τις επιλογές μας:
Gems, Runes, Marks-Talismans, Seals-Medallions-Crests
Εδώ, λόγω της ύπαρξης των Ρούνων
που υλοποιούν τα γνωστά σε όλους gear sets, έχουμε το περιθώριο να παίξουμε πολύ. Μπορούμε είτε να
ενισχύσουμε περαιτέρω τις επιθέσεις μας (ή τα support & control skill μας) είτε να
προστατευτούμε καλύτερα – αυξάνοντας τα Vitality & Toughness
μας, τα δύο primary defensive attribute
μας. Λίγο ψάξιμο στο internet
ξανά και πάλι επίσκεψη στο broker.
γ. Ενίσχυση των accessories
Μία από τα ίδια:
Gems, Jewels, Marks-Talismans, Seals-Medallions-Crests
Ψάχνουμε στον αντίστοιχο πίνακα και βλέπουμε ότι για να ενισχύσουμε, για παράδειγμα, το Vitality χρειαζόμαστε ένα ‘Adorned Turquise Jewel’ (Tier 1) ή ένα ‘Intricate Lapis Jewel’ (Tier 2-3), το οποίο τελευταίο δίνει επιπλέον bonus και στο Toughness.