Sunday
05 Jan 2025
9:49 PM
Login form
Search
Site friends
  • Create your own site
  • Statistics

    Total online: 3
    Guests: 3
    Users: 0

    Welcome

    Traits & Attributes

    Ο μηχανισμός των Traits ('γνωρίσματα') στο Guild Wars 2 πέρασε από πολλά στάδια και μεταβολές μέχρι να καταλήξει στη τελική, σημερινή του μορφή. Ανέκαθεν προοριζόταν να παίξει το ρόλο του modifier των weapon skills, με έναν τρόπο που να είναι καθολικός μεν αλλά και παραμετροποιήσιμος δε. Στις 28/02/2012 ο Jon Peters παρουσίασε το τρόπο λειτουργίας τους και εξήγησε πώς τα Traits θα ενισχύουν και θα αλλελεπιδρούν με τα skill μας, μέσω των Attributes.

    Ξεκινάμε από το γεγονός ότι υπάρχουν 18 Attributes συνολικά και όλα τα Professions έχουν πρόσβαση/επηρεάζονται από 10 εξ' αυτών. Από αυτά 10 attributes, τα 9 είναι κοινά για όλους και 1 είναι profession-specific. Αναλυτικά, με το τι επηρεάζει το καθένα, έχουμε:

    [PRIMARY]

    [SECONDARY-OFFENSIVE]
    • Critical Damage — Improves the damage multiplier on critical strikes.
    • Condition Damage — Improves the damage done by conditions like burning, poison, confusion, and bleeding.
    • Condition Duration — Improves the duration of all conditions inflicted by the character.
     
    [SECONDARY-DEFENSIVE]
    • Boon Duration — Improves the duration of all boons applied by the character.
    • Healing Power — Improves all outgoing heals that your character does, including self heals.

    [PROFESSION-SPECIFIC]

    Βλέπουμε ότι τα 9 κοινά attributes χωρίζονται σε 3 είδη: defensive [2], offensive [3] και [4] ακόμη που ονομάζονται primary. Η διαφορά των primary είναι ότι αυτά αποτελούν τα βασικά attributes ενός παίκτη και είναι αυτά που έχει ΠΑΝΤΑ στη διάθεσή του, ακόμα και προτού ή χωρίς να δώσει πόντους στα Traits. Για τον λόγο αυτό, είναι και τα μόνα attributes που εμφανίζονται στο Hero Panel [H]:

    Το νέο Hero Panel

    Η βασική διαφορά τους από τα υπόλοιπα είναι ότι τα primary attributes είναι τα μόνα που αυξάνονται κάθε φορά που ο χαρακτήρας μας ανεβαίνει επίπεδο. Και φυσικά τροποποιούνται με όλους τους τρόπους που μπορούμε να ενισχύσουμε και τα υπόλοιπα εννιά, δηλαδή μέσω του gear μας και μέσω των Traits.


    Ας περάσουμε τώρα να δούμε πώς τα Traits αλλάζουν την συμπεριφορά των skill μας και τροποποιούν με αυτόν τον τρόπο το ρόλο μας μέσα στο παιχνίδι.

    Υπάρχουν 5 trait lines για κάθε profession και κάθε μία από αυτές επηρεάζει 2 διαφορετικά attributes - σύνολο 10 attributes λοιπόν. Κάθε line είναι χωρισμένη σε 6 τμήματα, που το καθένα ξεκλειδώνει με κάθε 5 πόντους που δίνω στη line αυτή: 5 , 10 , 15 , 20 , 25 , 30. Ανά 10 πόντους ξεκλειδώνει ένα minor trait (italics) ή ένα Major trait (bold) :

    • minor traits - είναι πάντα τα ίδια για κάθε trait line, οπότε έχουμε σύνολο 3 Χ 5 (lines) = 15 minor traits για κάθε profession
    • Major traits - σε κάθε μία από τις 3 θέσεις που υπάρχουν σε κάθε line μπορούμε ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ να επιλέγουμε μεταξύ 12 διαθέσιμων, οπότε έχουμε σύνολο 12 Χ 5 (lines) = 60 major traits για κάθε profession


    Πόσα από αυτά τα (15+60) 75 traits όμως μπορώ να έχω ενεργά ανά πάσα στιγμή;

    Ο μέγιστος αριθμός trait points που θα έχουμε να διαθέσουμε (όντας level 80) είναι 70 και η επιλογή του πού θα τους ξοδέψουμε είναι καθαρά προσωπική. Φαίνεται από την εικόνα ότι ο μέγιστος αριθμός πόντων σε μία line είναι 30, οπότε καταλαβαίνουμε ότι είτε θα πάμε για max πόντους σε 2 lines το πολύ και 10 σε κάποια ή κάποιες άλλες (30-30-10) είτε θα τους σπείρουμε σε περισσότερες. Η συμβουλή του Jon Peters είναι να μην 'απλωθούμε' πολύ, γιατί έτσι μειώνεται η αποτελεσματικότητά μας δυσανάλογα με το πόσο αυξάνεται η προσαρμοστικότητά μας. Τι σημαίνει αυτό; Jack of all trades, master of none. Ας δούμε λοιπόν λίγο την εξέλιξη μας, από level σε level.

    Ο πρώτος πόντος μας γίνεται διαθέσιμος στο level 11.
    Αγοράζουμε λοιπόν (έναντι 10 silver coins) από τον trainer NPC του profession μας το adept's training manual, το οποίο μας επιτρέπει να τοποθετήσουμε μέχρι και 10 πόντους σε οποιαδήποτε trait line (ξεκλειδώνει δηλαδή το Tier 1-Adept). Έπειτα επιλέγουμε μία line να τον επενδύσουμε, αυξάνοντας έτσι τα 2 attributes της.

    Φτάνοντας στο level 20 θα πάρουμε τον 10ο πόντο μας και, λόγω του παραπάνω manual, μπορούμε να τους βάλουμε όλους στην ίδια line εφόσον το επιθυμούμε.

    Φτάνοντας στο level 40 θα πρέπει να αγοράσουμε (έναντι 1 gold coin) το master's training manual που μας επιτρέπει να βάλουμε έως και 20 πόντους στην ίδια trait line, ενώ οι διαθέσιμοι πόντοι μας θα είναι τώρα 30. Επομένως θα μπορούμε βάλουμε 20 σε μία και τους υπόλοιπους 10 όπου αλλού θέλουμε.

    Στο level 60 μας αγοράζουμε και το τελευταίο βιβλίο (κόστος: 2 gold), το grandmaster's training manual, που επιτρέπει την τελική διάθεση έως και 30 πόντων στην ίδια line. Διαθέσιμοι πόντοι: 50 , οπότε μία line max-αρισμένη (30) και άλλοι 20 πόντοι όπου θέλουμε.

    Φτάνοντας στο level 80 θα έχουμε 70 πόντους να διαθέσουμε. Στη περίπτωση που αποφασίσουμε να τους μοιράζουμε σε όλες τις lines, θα έχουμε μία κατανομή του τύπου 20-20-20-5-5. Με τον τρόπο αυτό θα έχουμε πρόσβαση σε: 2 minor + 2 Major traits σε κάθε μία από τις 20-άρες lines και 1 minor trait σε κάθε μία από τις 5-άρες. Σύνολο: 8 minor traits & 6 Major. Ας μη ξεχνάμε όμως ότι σε κάθε μία θέση Major trait που έχουμε ξεκλειδώσει μπορούμε να βάλουμε 1 από 12 δυνατές επιλογές για κάθε γραμμή! Συνεπώς οι δυνατοί συνδυασμοί είναι 396 (12*11+12*11+12*11).

    Από την άλλη, αν επιλέξουμε να max-άρουμε όσες περισσότερες lines μπορούμε, θα έχουμε μία κατανομή του τύπου 30-30-10. Αυτό θα μας δώσει 3+3 για κάθε μία από τις 30-άρες και 1+1 για τη 10-άρα. Σύνολο: 7 minor Traits & 7 Major, όπου πάλι σε κάθε θέση Major έχουμε πολλαπλές επιλογές: 2652 (12*11*10+12*11*10+12).

    Βλέπουμε ότι η διαφορά μεταξύ των δύο κατανομών είναι πολύ μικρή σε συνολικό αριθμό ξεκλειδωμένων traits... Όμως είναι τεράστια σε πλήθος διαθέσιμων επιλογών! Ας μην ξεχνάμε επιπλέον τι άλλο δίνει κάθε πόντος που επενδύω σε μία line: αύξηση σε 2 attributes συγχρόνως! Έτσι, στο πρώτο σενάριο παραπάνω θα έχουμε αύξηση σε 6 attributes κατά +20 και στα υπόλοιπα 4 κατά +5. Στο δεύτερο, πιο... συμμαζεμένο σενάριο θα έχουμε βελτίωση μόλις 6 attributes συνολικά (έναντι του συνόλου των 10 του πρώτου) αλλά τα 4 από αυτά θα αυξηθούν κατά +30 και τα άλλα 2 κατά +10 (έναντι +10 και +5, αντίστοιχα). Γίνεται εύκολα αντιληπτό νομίζω ότι:

    περισσότερες lines σημαίνουν περισσότερες δυνατότητες αλλά μικρότερη αποτελεσματικότητα & περισσότεροι πόντοι στις lines σημαίνουν λιγότερες δυνατότητες αλλά μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στους ρόλους μας

    Η επιλογή, τελικά, είναι δική μας. Ο στόχος της ArenaNet, να παρέχει ένα σύστημα που να επιτρέπει πληθώρα builds και επιλογών θεωρώ ότι επετεύχθη. Δείτε το παρακάτω πινακάκι με μερικά ακόμα παραδείγματα κατανομών.


    #trait lines
    Κατανομή
    minor traits
    Major traits
    #επιλογών Major traits
    3
    30-30-10
    7
    7
    2641
    4
    20-20-20-10
    7
    7
    408
    5
    20-20-20-5-5
    8
    6
    396
    5
    20-20-10-10-10
    7
    7
    300
    5
    20-10-10-15-15
    8
    6
    180