Τα skill στο GW2 δουλεύουν πολύ διαφορετικά από
ό,τι στο πρώτο παιχνίδι, όπου οι περισσότεροι παίκτες διαμαρτύρονταν για τα
μόνο 8 skill που
είχε ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα κάποιος. Οι developers της ArenaNet άκουσαν τις αγανακτισμένες
φωνές και επινόησαν ένα ευφυέστατο σύστημα που αποτελεί μία κομψή και
λειτουργική λύση-τομή μεταξύ απλότητας στην εμφάνιση και πολυχρηστικότητας στην
εφαρμογή!
Το σύστημα αυτό περιστρέφεται
γύρω από τρια γρανάζια-άξονες:
1. Τα επιλεγμένα weapons, Main- & Off-hand
2. Τα ‘slot skills’
3. Τα profession-specific abilities
Ανατομία του συστήματος
Η καινούργια skill bar στο
GW2 αποτελείται, στη
βάση της, από 10 slots
αντί των 8 του πρώτου GW,
χωρισμένα σε δύο ομάδες των 5.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
0 |
Weapon Skills |
Slot Skills |
||||||||
Main hand |
Off hand |
Healing |
Utility skills |
Elite |
|||||
Two-handed weapon |
Τα πρώτα 5 slots (1-5) ‘γεμίζουν’ αυτόματα, ανάλογα με το επιλεγμένο ή τα επιλεγμένα weapon (primary & secondary weapon set) και γι’αυτό ονομάζονται weapon skills. Το main-hand weapon καθορίζει τα 3 πρώτα και το off-hand τα 2 τελευταία. Αν το main-hand όμως είναι two-hand [2h] ή Environmental weapon τότε αυτόματα συμπληρώνονται και τα 5 πρώτα slots. Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελεί ο Thief, το 3ο slot του οποίου εξαρτάται από τον συνδυασμό των equipped main- & off-hand weapons (dual skill).
Τα τελευταία 5 slots (6-0) είναι στην –σχεδόν– απόλυτη ευχέρεια του παίκτη να επιλέξει ποια επιθυμεί και γι’αυτό ονομάζονται slot skills. Ο περιορισμός είναι ότι η μεν πρώτη θέση (slot 6) πρέπει να είναι υποχρεωτικά κάποιο Healing Skill, η τελευταία (slot 0) κάποιο Elite Skill και τα τρια ενδιάμεσα (slots 7-9) κάποια από τα επονομαζόμενα Utility Skills.
Πάνω από τα 5 πρώτα slots βρίσκονται τα κουμπιά των λεγόμενων Ability skills, τα οποία
είναι διαφορετικά για κάθε profession. Κατά κανόνα
ενεργοποιούνται με τα κουμπία F1, F2, κλπ
- Warrior – Adrenaline bar (3 επίπεδα) και το Burst skill που αντιστοιχεί στο equipped Main-hand weapon
- Guardian – Virtues (3) , κουμπιά F1 (Courage), F2 (Justice), F3 (Resolve)
- Engineer – Tool belt (4) , κουμπιά F1-F4, που περιέχει ένα tool-skill για καθένα από τα equipped Healing & Utility skills. Δηλαδή: 6 -> F1, 7 -> F2 , κλπ
- Ranger – Pet controls, κουμπιά F1 (εντολή επίθεσης σε συγκεκριμένο target), F2 (ενεργοποίηση/εκτέλεση του ειδικού pet family skill), F3 (εναλλαγή μεταξύ των δύο pet stances: active & passive), F4 (εναλλαγή μεταξύ των δύο equipped pets)
- Thief – Initiative bar & Steal skill , που του επιτρέπουν να δημιουργεί ένα Environmental weapon εξαρτώμενο από το mob που αντιμετωπίζει
- Elementalist – Attunements (4) , κουμπιά F1 (Fire), F2 (Water), F3 (Air), F4 (Earth)
- Necromancer – Death Shroud skill & bar, που τον μετατρέπουν σε ένα είδος σκοτεινού... νέφους, αντικαθιστώντας τα 5 πρώτα skills του (slots 1-5) με άλλα – και διαφορετικό σετ όταν μάλιστα βρίσκεται underwater!
- Mesmer – τέσσερις εντολές που προκαλούν shatter illusions, με διαφορετικά αποτελέσματα: Mind Wrack (F1) - AoE damage, Cry of Frustration (F2) - AoE confusion condition, Diversion (F3) - AoE stun condition, Reflection (F4) - ασπίδα που κάνει reflect τα εχθρικά projectiles.
Τρεις ακόμη παράμετροι που
επηρεάζουν τη συμπεριφορά των skill:
- Στο PvE τα Weapon skill slots ανοίγουν κάνοντας χρήση του αμέσως προηγούμενου slot. Δηλαδή, αρχίζοντας το παιχνίδι έχουμε πρόσβαση μόνο στο 1ο (weapon) slot – ανεξαρτήτως του ποιο όπλο έχουμε κάνει equip. Καθώς το χρησιμοποιούμε παρατηρούμε το 2ο slot να ‘γεμίζει’, σαν να ετοιμάζεται για... level up! Μόλις το εικονίδιο του γεμίσει και φωτιστεί θεωρείται ότι το έχουμε ξεκλειδώσει και ότι έχουμε πια πρόσβαση σε αυτό ανεξάρτητα ποιο weapon (ή weapon set) κάνουμε equip –τώρα ή και στο μέλλον. Με όμοιο τρόπο, κάνοντας στη συνέχεια χρήση του slot 2 ξεκλειδώνει σταδιακά το 3 κ.ο.κ. μέχρι να ανοίξουν και τα πέντε.
- Στο PvE τα Utility & Elite slot skills είναι αρχικά κλειδωμένα. Ξεκλειδώνουν καθώς ο χαρακτήρας ανεβαίνει σταδιακά level και συγκεκριμένα στα level : 4 (slot 7), 10 (slot 8), 20 (slot 9) και 30 (slot 0). Σημειώστε ότι ο παραπάνω τρόπος αφορά στο ξεκλείδωμα των slots και όχι των skill ! Η απόκτηση των ‘slot skill’ γίνεται μέσω challenges –ειδικών quest- οι οποίες μας αποφέρουν, ως reward, skill points. Με αυτούς αγοράζουμε τα skill μας.
- Παρότι τα Weapon skills που μας παρέχει το κάθε weapon –ή weapon set καλύτερα– είναι πάντα τα ίδια, υπάρχει η δυνατότητα να ενισχυθούν ή να προστεθούν διάφορα εφέ σε αυτά (όπως μεγαλύτερο damage, πρόκληση conditions, κ.α.) με την χρήση των weapon traits.